AI-assistendi arendus muutis IIZI kindlustusspetsialistide töö efektiivsemaks

Kindlustusmaakler vastamas klientide küsimustele
Pilt on genereeritud Ideogram.ai poolt

IIZI kindlustusmaakler on üks tähtsamaid kindlustusvaldkonna ettevõtteid Eestis. Ettevõttel on 11 esindust üle Eesti ja enam kui 140 000 aktiivset eraklienti.

Suure kliendibaasi tõhusaks teenindamiseks on ettevõte olnud alati avatud moodsatele tehnoloogiatele. Sel aastal tehti esimesed sammud tehisintellekti kasutuselevõtuks, et muuta kindlustusspetsialistide töö kiiremaks, täpsemaks ja efektiivsemaks. Mida täpsemalt tehti ja milline on projekti tulemus?

Töötaja aeg ja teadmised on limiteeritud

IIZI kindlustusspetsialistide (ca 30-40 inimest) igapäevatöö on selgitada välja kliendi kindlustushuvi ja -vajadused ning nõustada teda sobiva valiku tegemisel.

Kui klient küsib kindlustustingimuste kohta (Nt: kas mururoboti remondi kulu hüvitatakse?), on spetsialistil vastamiseks kolm võimalust: 1. kasutada varasemat teadmist, 2. otsida vastust kindlustustingimustest või 3. küsida abi kolleegilt.

Kõigil neil variantidel on teatavad puudused:
  1. spetsialisti teadmised on alati piiratud ja kindlustustingimuste muutumisel võib “mälu alt vedada”.
  2. Kindlustustingimustest vastuse otsimine on aga väga ajamahukas. Seda eriti siis, kui tuleb võrrelda mitme kindlustuspakkuja tingimusi.
  3. Oma teemadesse süvenenud kolleegilt abi küsides lõhub küsija kolleegi mõttelõnga ja kulutab tema väärtuslikku tööaega.
 

Infootsingu kvaliteedi saavutamine nõuab tööd

Otsustasime luua AI-assistendi, mis analüüsiks ja võrdleks kindlustusfirmade tingimusi ning leiaks sealt kliendi jaoks vajaliku info.
Esmalt tuli töödelda alusandmeid. See tähendab, et pikad kindlustustingimuste dokumendid tuli teha väiksemateks loogilisteks osadeks. Ülesande muutsid keeruliseks järgmised asjaolud:
  1. kindlustusseltsid kasutavad kindlustustingimuste kirjeldamiseks eri formaate.
  2. Kindlustuskaitse kirjeldus ja välistused võivad dokumendis asuda eri kohtades.
  3. Üks kindlustustingimuse punkt võib viidata mõnele eelmisele või järgnevale punktile.
  4. Kindlustustingimused on enamasti PDF-dokumendi formaadis ja selle automaatsel lugemisel võib osa andmeid kaduma minna.
Infootsingu hea kvaliteedi tagamisel said oluliseks kaks võtmekohta:
  1. sujuv koostöö IIZI spetsialistidega, kes aitasid paika panna dokumentide osadeks jaotamise loogika;
  2. tõhus otsingusüsteem, mis kasutab semantilist hübriidotsingut ja neurojärjestamist, et leida suurima tõenäosusega vajalikke vastuseid sisaldavad infolõigud.
Projekti teine keskne küsimus puudutas võrdlusfunktsionaalsuse arendamist. Tehnoloogia katsetamise etapis vastas AI-assistent küsimusele ainult ühe kindlustusfirma kohta. Kasutaja pidi küsimuse esitama formaadis “Kas ABC hüvitab mururoboti remondikulu?”, kus ABC viitab konkreetsele kindlustusfirmale.
 
Lõpuks arendasime võrdlusfunktsionaalsuse ehk lahenduse, mille puhul peab  AI-assistent esitama vastuse mitme kindlustusfirma kohta korraga. Selle saavutamiseks tekitasime töövoo, kus kindlustusspetsialist küsib küsimuse ja määrab kindlustusfirmad, mille kohta vastust soovib. Seejärel koostab AI-assistent esmalt vastuse iga kindlustusfirma kohta eraldi ja paneb selle lõpuks kokku üheks tervikuks. Lõplik vastus suunatakse vestlusakna kaudu kasutajale.
 

Näide AI-assistendi töövoost: 1. kasutaja küsib küsimuse ja valib kindlustustusseltsid, mille kohta soovib saada vastust; 2. AI otsib õiged punktid ja annab vastuse iga valitud kindlustusseltsi kohta.

Täna kasutavad uut tehnoloogiat kõik IIZI kindlustusspetsialistid, kellele toe pakkumine ja loodud versiooni edasi arendamine on meie järgmine vastutusrikas ülesanne.

Töö kvaliteet paranes igas mõttes

AI-assistent toetab 30-40 töötajat, kes peavad vastama 3-4 küsimusele päevas. Ühe vastuse manuaalselt koostamisele kulub spetsialistil 5-10 minutit (kokku ca 3800 töötundi aastas).


Lisaks aja kokkuhoiule loob uus tööriist võimaluse mitmeks kvalitatiivseks hüppeks:

  1. vastuste stiil ühtlustub ja muutub paremini kontrollitavaks – AI järgib vastamisel kindlat stiili, mille on ette andnud klienditeeninduse juht. Seetõttu saab AI abil suunata ja juhtida klienditeenindajate vastamise stiili ja ühtlustada seeläbi kliendikogemust.
  2. Uued töötajad saavad esimesest päevast vastata kui spetsialistid – uute töötajate sisseelamine ja koolitamine võtab alati aega. AI-assistent aitab uutel töötajatel “vastata nagu spetsialist” ja õppida valdkonda tundma järk-järgult töö käigus.
  3. Spetsialisti töö muutub üheaegselt efektiivsemaks ja meeldivamaks – kellelegi ei meeldi otsida manuaalselt infot erinevatest dokumendikogumitest – see on “masinlik” ja tüütu ülesanne. AI-assistent loob seega potentsiaali üheaegselt muuta töö efektiivsemaks (masin leiab info kordades kiiremini) ning ka meeldivamaks (kaob manuaalne infootsing).

IIZI AI-assistent aitab leida dokumentidest vajaliku info ja võrrelda erinevaid kindlustustingimusi. Sellisel kujul on tegemist loova ehk generatiivse tehisintellekti erilahendusega, mis on arendatud ja disainitud lähtuvalt konkreetse ettevõtte ärispetsiifikast. Uudne lahendus ühtlustab klienditeeninduse taset ja võimaldab spetsialistidel efektiivsemalt töötades hoida kokku hulga väärtuslikku aega.

Arendame tehisintellekti lahendusi

Tööta tõhusamalt ja automatiseeri tüütud ülesanded.

Võta ühendust
Kirjuta meile, millised ajad sulle sobivad.

    *

    IIZI kindlustusmaakleri vestlusrobot klienditeenindajatele

    IIZI kindlustusmaakler

    Mure

    IIZI kindlustusmaakler vahendab paljude kindlustusfirmade pakkumisi. Kliendid helistavad ja kirjutavad pidevalt, et uurida kindlustustingimuste kohta. Sageli on tingimused pikad ja keerukad, mistõttu kulub klienditeenindajatel vajalike vastuste leidmiseks palju aega. IIZI kindlustusmaakleris töötab 30-40 klienditeenindajat.

    Lahendus

    Lõime vestlusroboti, mis analüüsib ja võrdleb kindlustusfirmade tingimusi ja leiab neist vajalikud punktid.

    Väärtus

    Klienditeenindajad ei pea enam pikki kindlustustingimusi rida-realt läbi töötama ja kliendid saavad kiiremini vastused.